קידום ממומן והאם הוא מתאים לעסק שלך?

נתן מורדכי

נתן מורדכי

עיצוב ופיתוח web

זה לא סוד שבענף הפרסום הדיגיטלי, שולטות שתי חברות ענק ואני מניח שאתה יכול לנחש במי מדובר.

למעשה, נכון לשנת 2021, נתח השוק של גוגל ושל פייסבוק בשוק הפרסום בארה"ב מוערך בכ- 60%.

כמו כן, לפי מגזין הפרסום העולמי emarketer, ב- 2022 סך ההוצאה על פרסום דיגיטלי ( קידום ממומן ) צפויה לעמוד על סכום מטורף של 427 מיליארד דולר!

אז מה זה קידום ממומן? האם זה מתאים גם לעסק שלך? כל הפרטים בפוסט שלפניך.

מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק מתייחס לשיטת שיווק באמצעות מודעות שמאפשרות לך לקדם מוצר, שירות או הצעה מסוימת ללקוחות הפוטנציאליים שלך. 

הקידום נעשה בעיקר, אך לא רק,  בתוך פלטפורמות הפרסום של גוגל ושל פייסבוק באמצעות מודעות טקסט במנוע החיפוש הרגיל ( גוגל ), או באמצעות מודעות תמונה ומודעות וידאו ( פייסבוק ואינסטגרם ). 

כמו כן, ניתן גם לפרסם ולקדם סוגים שונים של מודעות וידאו ביוטיוב ששייכת גם היא איך לא, לגוגל. 

היתרון בקידום ממומן על פני קידום אורגני הוא תנועה מיידית לאתר שלך, בעיקר אם מדובר באתר חדש שעדיין לא מקבל מספיק תנועה. 

online-marketing-1246457_1920-1.jpg

האם קידום ממומן מתאים לעסק שלי?

התשובה היא בהחלט כן!

למעשה, תקציב הפרסום של רוב העסקים הקטנים הוא יחסית מצומצם והם לא יכולים להרשות לעצמם מימון קמפיינים בפריים טיים של ערוץ 12 שיכולים להסתכם במיליוני שקלים.

לכן, קידום ממומן בדיגיטל הוא פתרון מעולה ומאפשר לך, כבעל העסק, חשיפה לקהל יעד מדויק בתקציב נמוך יחסית שמוגדר מראש במקביל לניתוח ושיפור התוצאות בזמן אמת.

קידום ממומן בדיגיטל מושך לא רק את העסקים קטנים, בפועל גם עסקים גדולים מגלים את הפוטנציאל שקיים בפרסום בדיגיטל ולראיה נתח הפרסום בדיגיטל בישראל בשנת 2019 עקף את הפרסום בטלוויזיה! 

אז נשאלת השאלה: "איפה אתה ממליץ לפרסם בגוגל או בפייסבוק?"

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל

קידום ממומן בגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, נחשב לאחת השיטות היעילות ביותר לפרסום בדיגיטל.

נכון לשנת 2021, פלטפורמת הפרסום של גוגל ( GoogleAds ), היא פלטפורמת הפרסום לפי מילות מפתח הגדולה והפופולרית ביותר בעולם.

למעשה, גוגל אדס הפכה עם השנים לשם נרדף לשיטת הפרסום בתשלום לפי קליק ( PPC ), למרות שפלטפורמות פרסום אחרות כמו של בינג ויאנדקס עובדות בדיוק באותה השיטה.

באופן כללי, קידום ממומן בשיטת תשלום לפי קליק ( PPC ), פועל כך שאתה כבעל העסק משלם בפועל רק על קליקים על המודעות שלך ולא על החשיפה עצמה של המודעות.

מאחר וגוגל הוא קודם כל מנוע חיפוש, הקידום הממומן בפלטפורמה מתמקד במילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלך ובשימוש במודעות מבוססות טקסט כמו בתמונה שלמטה.

לדוגמא,

אם אתה בעל מספרה בתל אביב, אין לך עניין להיחשף למי שמחפשת לעשות פן וצבע באשדוד ולשלם כסף מיותר על קליק שאינו רלוונטי עבור העסק שלך.

כך, תצטרך לזהות את מילות החיפוש שרלוונטיות עבור העסק שלך ( ויש כמה כלים ושיטות לעשות מחקר מילות מפתח נכון ) כדי שלקוחות יוכלו למצוא אותך בכל פעם שהם מחפשים בגוגל שרותי מספרה בתל אביב.

מודעות ברשת החיפוש של גוגל

כמובן שקידום ממומן במנוע החיפוש של גוגל לא מסתכם רק במחקר מילות מפתח וכתיבת מודעות.

מאחר ומדובר בקידום ממומן בדיגיטל ניתן ואף מומלץ לבנות אסטרטגיית פרסום נכונה שלוקחת בחשבון את היעדים של העסק, לבחון את ביצועי המודעות ומילות המפתח ( אתה תגלה עם הזמן איזה ביטויים רווחיים יותר ואיזה פחות ) ולנהל את תקציב הקמפיין כך שתשאר רווחי לאורך זמן ותגדיל את מאגר הלקוחות שלך.

קידום ממומן ביוטיוב

מכיר את הפרסומות האלה ביוטיוב לפני כל סרטון או שיר, כאלה שבאות לך גם באמצע ומפריעות לך בדיוק בקטע שאתה הכי אוהב? אז זה קידום ממומן ביוטיוב.

אי אפשר להתעלם מהן, הן שם והן רק הולכות ומשתכללות וכדאי שגם אתה תקח חלק.

עד סוף שנת 2019, עלו ליוטיוב מעל 6 מיליארד סרטונים עם מעל ל2 מיליארד משתמשים בכל חודש! 

לא פלא שמספר העסקים הקטנים והבינוניים שבוחרים לפרסם ביוטיוב רק הולך וגדל.

 

מודעת וידאו ביוטיוב

קידום ממומן ביוטיוב, בדומה לקידום ממומן במנוע החיפוש של גוגל, נעשה דרך פלטפורמת הפרסום GoogleAds.

סוגי מודעות פופולאריות ביוטיוב:

1. מודעה שניתנת לדילוג – מודעה שמופיעה בזמן צפייה בסרטון אחר שקשור לנישה של העסק שלך. המודעה יכולה להופיע לפני הסרטון, במהלכו או בסיום הסרטון ולגולש יש אפשרות לדלג עליה לאחר 5 שניות. אתה, כבעל העסק, תחויב רק אם הגולש צפה בלפחות 30 שניות מהמודעה.

2. מודעה שלא ניתנת לדילוג – בדומה לאפשרות הראשונה, גם כאן המודעה יכולה להופיע לפני, באמצע או בסוף הסרטון. ההבדל הוא שאורך המודעה המותר הוא בין 15-20 שניות ולצופה אין אפשרות לדלג עליה. מאחר והיא לא ניתנת לדילוג, מומלץ להניע את הצופה לפעולה מהירה ולייצר תנועה לאתר.

מלבד המחיר הזול ביחס לפלטפורמות פרסום אחרות, ברוב במקרים אתה תחויב רק על צפיות בלפחות 30 שניות על המודעות שלך, מה שאומר שיש לך אפשרות לחשוף את העסק שלך לקהלים נוספים לגמרי בחינם.

קידום ממומן בפייסבוק

אין ספק שקידום ממומן בפייסבוק הולך ונהיה יותר פופולרי עם השנים, במיוחד בקרב בעלי עסקים שמחפשים דרך לחשוף את השרות או המוצר שלהם לקהלים חדשים.

כרשת החברתית הגדולה בעולם עם יותר מ-2 מיליארד משתמשים, מתוכם כ-6 מיליון ישראלים, פייסבוק הפכה לכלי פרסום מאוד משמעותי שאתה לא יכול להרשות לעצמך להתעלם ממנו.

אז מה הופך את פייסבוק לפלטפורמת פרסום כלכך נחשקת?

הנה רשימה קצרה:

1. מיקוד מפולח – פייסבוק מאפשרת לפלח את קהל היעד הפוטנציאלי שלך לפי מיקום, תחומי עניין, גיל, מין ואפילו סטטוס משפחתי.

2. טירגוט ממוקד – באמצעות הפיקסל של פייסבוק ( מה זה הפיקסל של פייסבוק? ) ניתן לפרסם מודעות לאנשים ספציפיים שביקרו באתר שלך או ביצעו פעולות מסוימות כמו השארת פרטים או רכישה. 

3. שליטה בחלוקת התקציב – ניתן לשלוט בחלוקת תקציב הקמפיין לפי שעות מסוימות וימים. 

4. אופטימיזציה – ניתן ליצור שינויים ולמטב את קמפיין הפרסום תוך כדי תנועה בהתאם למטרה ולתקציב.

 

מודעה בפייסבוק

כמובן שפייסבוק מציעה עוד אפשרויות פרסום מתקדמות רבות כמו פרסום לקהלים מותאמים אישית, הגעה לקהלי יעד שדומים ללקוחות שלך ואפילו קמפיינים מתקדמים ליצירת לידים שמאפשרים לגולשים להשאיר פרטים מבלי לצאת מפייסבוק וללא צורך במילוי ידני.

בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, קמפיין בפייסבוק מצריך תכנון נכון כבר משלב ההקמה, פילוח קהל היעד ובחירת הקריאייטיב. כמובן שניתן לבצע שינויים תוך כדי תנועה בהתאם לתקציב ואף מומלץ לבחון גרסאות שונות מרמת הקמפיין ועד לרמת המודעה.

סיכום

במאמר הזה סקרתי בקצרה שיטות שונות של קידום ממומן בדיגיטל, החל ממודעות טקסט ועד למודעות וידאו, היתרון של קידום ממומן על פני קידום אורגני ואת הפלטפורמות השונות שמאפשרות לך, כבעל העסק, לקדם את השרות והמוצרים שלך בדיגיטל.

קידום ממומן הוא חלק מאוד חשוב מתוכנית השיווק של כל עסק ולתוצאות, אם הכל נעשה בצורה נכונה, יש השפעה מיידית.

אז אם גם אתה מעוניין לקדם את העסק שלך על ידי קידום ממומן, אני יכול לעזור לך כבר בשלב גיבוש הרעיון ובניית האסטרטגיה ועד לניהול הקמפיינים במערכות הפרסום השונות.

אתה יכול לעשות את זה לבד, אבל עדיף שנעשה את זה ביחד.

השאר פרטים או צור איתי קשר דרך הוואטספ וביחד נקדם את העסק שלך בדיגיטל!