מה זה נכס דיגיטלי ואיך מרוויחים ממנו?

נתן מורדכי

נתן מורדכי

עיצוב ופיתוח web

משבר הקורונה האחרון ( מחאות העצמאיים לימדו אותנו לא מעט), מדגיש יותר מאי פעם את הצורך של בתי עסק, חברות ועצמאיים בנכסים דיגיטליים. 

למעשה, עסקים שהצליחו לתרגם את הפעילות הפיזית שלהם למרחב הדיגיטלי ממשיכים גם היום לגדול ולצמוח.

 בזמן שאחרים חווים ירידה בתנועה ובמכירות בחנויות או במקרה היותר גרוע, שוקעים בחובות ונאלצים לסגור.

על פי האתר הכלכלי גלובס, כ- 100 אלף עסקים קטנים נמצאים בסכנת סגירה וכ – 20% מהעצמאים יסגרו את העסק שלהם במהלך 2021.

אז בין אם אתה, כבעל העסק מחליט לא להיות חלק מהסטטיסטיקה וללכת על זה לבד ( וזה בהחלט אפשרי ) או לתת את האתגר לאיש מקצוע ( חברה או פרילנסר שמתמחים בבניית נכסים דיגיטליים ), חשוב שתכיר מה זה נכס דיגיטלי, איך מקימים נכסים דיגיטליים, ואיך מביאים תנועה אליהם.

מה זה נכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי בדומה לנכס פיזי, מצריך זמן, יצר יזמות והשקעה חכמה, וברגע שהוא רשום על שמך הוא נכס לכל דבר שמייצר לך הכנסה. החדשות הטובות הן, נכס דיגיטלי שונה בצורה משמעותית מנכס פיזי. ראשית, נכס דיגיטלי אינו מצריך השקעה של מאות אלפי שקלים או אפילו מיליונים – בכמה מאות עד אלפי שקלים בלבד תוכל להקים נכס דיגיטלי וליהנות מהכנסה גבוהה בהרבה מאשר מנכס פיזי. שנית, נכס דיגיטלי הוא וירטואלי ולכן אינו מצריך הוצאות גבוהות על שכירות, אגרות, ארנונה, חשבונות וכו' ( אני מניח שאני לא צריך לפרט לך את הנטל שנושא כל בעל עסק ).  יתרון נוסף שיש לנכס דיגיטלי על פני נכס פיזי הוא יתרון החשיפה,  נכס דיגיטלי לא מוגבל לאזור מסוים, עיר ואפילו לא למדינה ובעצם ניתן להביא אליו תנועה ומכירות בין היתר על ידי קידום ממומן מכל העולם, בכל רגע, בכל זמן. כן, גם בזמן שאתה ישן. 
מה זה נכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי לא חייב להיות אתר אינטרנט. 

קבוצת פייסבוק, עמוד אינסטגרם, ערוץ יוטיוב, קורס דיגיטלי ואפילו קבוצת וואטספ – כל אלה הם נכסים דיגיטליים שיכולים לייצר לך הכנסה של אלפי ועשרות אלפי שקלים בחודש. 

אבל בשונה מאתר אינטרנט שרשום על שמך ונמצא בבעלותך, נכס דיגיטלי שתלוי בפייסבוק/ גוגל או כל חברה חיצונית אחרת כפוף לנהלים שהן מכתיבות ולכן יכול להיסגר על ידן בפתאומיות ובכך למחוק לך את מקור ההכנסה.

אז איך תימנע ממצב שמקור ההכנסה שלך נסגר יום אחד ללא הודעה מוקדמת?

יש צורך בלבנות לך נכס דיגיטלי שיהיה בבעלותך.

וכמו שהזכרתי למעלה,

אתר אינטרנט, דף נחיתה וקורס דיגיטלי עונים על ההגדרה הזאת ולכן נעדיף אותם.

איך מקימים נכס דיגיטלי?

אחרי שהבנת מה זה בעצם נכס דיגיטלי והסכמנו שנעדיף אתר אינטרנט או דף נחיתה ( שרשום על שמך ),

נשאלת השאלה: אז איך בעצם מקימים נכס דיגיטלי?

את האמת שזה רק נשמע מסובך.

בכדי להקים נכס דיגיטלי ובמקרה שלנו אתר אינטרנט או דף נחיתה נצטרך 3 דברים:

1. שם דומיין – כתובת האתר שהלקוחות שלך יקלידו ( לדוגמא: www.nmdigital.co.il ).

2. שרת אחסון – השרת שעליו נאחסן את האתר ואת הקבצים שלו.

3. מערכת לניהול תוכן – אני עובד עם וורדפרס + אלמנטור פרו.

 

מה זה שם דומיין?

שם דומיין הינו כתובת האתר שלך. 

כאשר לקוח מבקר באתר שלך, הדומיין מופיע בשורת הכתובת של הדפדפן. 

נכון לינואר 2021, המחיר הממוצע של דומיין ישראלי עם סיומת co.il הוא 67 ש"ח לשנה.

את שם הדומיין נרכוש מאחד מרשמי הדומיינים בארץ אחרי שנבצע השוואת מחירים בין החברות השונות.

כמובן שאתה לא חייב לרכוש דומיין מרשם ישראלי, דומיינים בין לאומיים עם סיומות com. או net. מוצעים היום ברשת החל מ2$ לשנה ( עשירית מהמחיר בארץ! ). 

מנסיוני האישי, דומיינים ישראליים אני רוכש באמצעות Box.co.il ודומיינים בין לאומיים באמצעות Godaddy.

 

אחסון האתר

אז אחרי שרכשנו שם דומיין מאחד מרשמי הדומיינים בארץ או בעולם נצטרך לאחסן אותו על גבי שרת אחסון.

אם שם הדומיין הוא הכתובת של האתר שלך, אז שרת האחסון הוא הבית.

בכל פעם שלקוח נכנס לאתר שלך, בין אם הוא מקליד את שם הדומיין או מגיע דרך מודעה הוא מופנה לשרת מסוים שמציג בפניו את את עמודי האתר, התמונות ושאר הקבצים.

כמובן שלמיקום השרת שעליו תבחר לאחסן את האתר יש חשיבות מבחינת מהירות הטעינה, וככל שהמרחק בין הלקוח לבין השרת יהיה גדול יותר כך האתר יטען לאט יותר.

לכן, אם האתר שלך מיועד ללקוחות ישראליים נעדיף חברת אחסון שהשרתים שלה נמצאים בישראל.

 

 למה דווקא וורדפרס?

ראשית, וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן מהפופולריות ביותר בעולם שאינה מצריכה שימוש בקוד ופועלת בלמעלה מ- 30% מאתרי האינטרנט ברשת. כן, כל אתר שלישי שאתה גולש בו בנוי עם וורדפרס.

שנית, וורדפרס היא מערכת קוד פתוח עם תמיכה מלאה בעברית שמאפשרת לך שליטה ובעלות על התוכן ועל אתר האינטרנט ופותחת בפניך עולם של אפשרויות ועיצוב שלא קיימות במערכות קוד סגור כמו וויקס ושופיפיי. 

מאחר ומדובר במערכת קוד פתוח, אתה לא צריך לשלם כסף על מנת להשתמש בה וניתן להתקין אותה בקלות דרך שרת האחסון. 

לסיכום, על מנת להקים נכס דיגיטלי ובמקרה שלנו אתר אינטרנט נצטרך לרכוש שם דומיין, לאחסן אותו על גבי שרת באחת מחברות האחסון ולהתקין עליו מערכת לניהול תוכן בהעדפה לוורדפרס.

מה הלאה? בא נתחיל להביא תנועה לאתר שלך.

איך מביאים תנועה לאתר?

מה כל בעל עסק הכי רוצה בעולם? אני מניח שגם התשובה שלך תהיה "יותר לקוחות". 

אז קיבלת החלטה והקמת אתר אינטרנט, השקעת כסף וזמן ואפילו סיפרת על זה לחברים בפוסט מרגש בפייסבוק.

אבל איפה הלקוחות? איך אתה מגיע אליהם?

ישנן דרכים רבות להביא תנועה לאתר שלך. המשמעות של יותר תנועה לאתר היא יותר פניות לעסק, יותר מכירות ויותר לקוחות בהנחה כמובן שאנחנו יודעים להביא תנועה איכותית ורלוונטית לעסק שלך ( ולא, הודים מניו דלהי הם כנראה לא יהיו הכי רלוונטים לעסק שלך). 

אני הולך להתמקד ב- 2 דרכים עיקריות להביא תנועה לאתר שלך אבל אם אתה רוצה להתעמק יותר אתה מוזמן לקרוא את הפוסט שבו סקרתי 6 דרכים להביא תנועה איכותית ורלוונטית לאתר שלך.

WhatsApp-Image-2021-01-06-at-20.50.58.jpeg

1. קידום ממומן 

קידום ממומן הינו שיטת שיווק באמצעות מודעות ( פרסומות ) שמאפשרות לך לקדם מוצר, שירות או הצעה מסוימת ללקוחות הפוטנציאליים שלך. 

היתרון בקידום ממומן הוא תנועה מיידית לאתר שלך, בעיקר אם הוא אתר חדש שעדיין לא מקבל מספיק תנועה.

הפלטפורמות הפופולריות ביותר לקידום ממומן הן כמובן גוגל ופייסבוק אך אתה לא חייב לעצור רק עליהן ויש עוד פלטפורומות מעולות שאפשר לפרסם דרכן כמו טיקטוק וטאבולה תלוי בקהל היעד שלך, במטרת הפרסום ובתקציב. 

למעשה, הקידום הממומן מאפשר לך להתמקד בקהל יעד ספציפי ( פייסבוק ) או במילות מפתח רלוונטיות ( גוגל ) ואף לייצר קמפיינים מתקדמים יותר שמבוססים על התנהגות הגולשים באתר שלך ( אתה מוזמן לקרוא על כך בפוסט שכתבתי לא מזמן על ניהול קמפיינים מתקדמים ).

2. קידום אורגני 

נכון שקידום ממומן מייצר לך תנועה מיידית במינימום זמן, אך ברגע שתפסיק לשלם עבור הקמפיינים, גם המודעות יפסיקו להופיע.

וכאן נכנס לתמונה הקידום האורגני או בשמו המקצועי "קידום אורגני במנועי חיפוש" ( SEO ).

גוגל, כמנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, פיתחה לאורך השנים אלגוריתם מתוחכם שבעזרתו נקבע מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש.

מה שאומר שברגע שהאתר שלך יגיע למיקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש, התנועה תמשיך לזרום לאתר ללא תלות בהשקעה כספית נוספת והמשמעות היא עוד ועוד לקוחות פוטנציאליים ( לשם כך התכנסנו ).

החיסרון היחיד בקידום אורגני הוא זמן.

בכדי להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש באופן אורגני יש צורך בזמן ובפעולות שיש לנקוט ( לחץ כאן למדריך על פעולות שיש לעשות בכדי לקדם את האתר שלך במנוע החיפוש של גוגל ).

סיכום

אני חושב שהסברתי בצורה די ברורה מהו נכס דיגיטלי ומדוע הוא השקעה הטובה ביותר שאתה יכול לעשות היום בעסק שלך.

עסקים חדשים ובעיקר בעלי עסקים פיזיים מתלבטים ובצדק, האם כדאי להם להשקיע בנכס דיגיטלי.

כשמסביבנו עסקים הולכים ונסגרים, רבים עדיין לא מבינים למה הם חייבים נוכחות דיגיטלית ומה היתרון של נכס דיגיטלי על פני נכס פיזי ואני מקווה שהצלחתי להעביר את זה בצורה הברורה ביותר.

מעוניין בנכס דיגיטלי שיעבוד בשבילך ויעזור לך לצמוח ולגדול?

השאר פרטים או צור איתי קשר דרך הוואטספ וביחד נבנה לך נכס דיגיטלי שמותאם אישית לאופי העסק שלך!

אם יש לך שאלות נוספות אני אשמח לשמוע ממך!